Prismatch og fri frakt over 999,-
Sikker og enkel betaling med Klarna
  • Please wait..

Slik sørger Bålstedet for Kvalitet i alle ledd


Bålstedet har høye krav til produkter og service. Det skal være kvalitet i alle ledd og kundene skal få det de betaler for. 

Thomas Sønes er grunnlegger og daglig leder av Bålstedet. Bålstedets mål er å øke trivselen utendørs. Til dette formålet plukker Thomas og kollegaene ut produkter fra øverste hylle til nettstedet bålstedet.no. 

-De produktene vi selger, skal være av god kvalitet og ha god levetid. Vi ønsker å være kjent for gode kundeopplevelser. Våre kunder skal ikke nøle med å anbefale oss til sine nærmeste, sier Thomas.

Bålstedet er mest kjent for å selge røykfrie bålpanner. Disse bålpannenes unike tekniske design gjør at selv røyken blir til drivstoff før den forlater bålpannen så verken hår eller klær vil lukte bål. Bålstedet selger også tradisjonelle bålpanner, stormkjøkken og tilbehør til utekosen.

Daglig leder for Bålstedet Thomas Sønes

Kvalitetsbevisst

For Bålstedet er viktigheten av at kunden får det de betaler for øverst på lista. 

– Vi er veldig påpasselige med at produkter vi gir i fra oss ikke skal komme tilbake. Vi vil at folk skal være fornøyde med en gang, forteller Thomas. 

Bålstedet selger produkter av høy kvalitet, som også tilsier et høyere prissjikte, og står hundre prosent bak sine produkter. 

-Du kommer ikke til å måtte bytte ut bålpanna neste år, for å si det sånn, sier Thomas. 

Leverandøren Solo Stove har en livstidsgaranti på produksjonsfeil på sine bålpanner.

-Det tror jeg ikke det er mange andre som har, fastslår Thomas. 

Omfattende testing av Bålstedets produkter

Når Bålstedet tester nye produkter, er prosessen grundig. Produktet blir bestilt og blir levert på døra som til vanlige kunder hos flere personer i Bålstedet og i familiebedriften som eier Bålstedet. 

Produktene testes av flere personer med ulike meninger og fokusområder. I tillegg testes produktene flere ganger og over en lengre periode. 

-Vi ser nøye på hvordan det kan oppleves for kunden å motta produktet. Vi gjør oss opp tanker rundt en rekke spørsmål om hvordan sendingen og innpakningen ser ut, hvordan det oppleves å åpne pakken og om det står til forventingene i forholden til hva produktet koster, forteller Thomas. 

Neste steg å teste er hvordan leverandøren presenterer produktet. Er det gode instruksjoner og er det er enkelt å lese seg opp og forstå produktet, eller er det for komplisert?

-Deretter tester vi produktet i en uke eller to. Vi ser etter plusser og minuser ved produktet og har interne møter hvor vi gjennomgår erfaringer. Hvis plussene veier opp for minuser kan produktet bli godkjent, forteller Thomas. 

Sjekker markedet

Thomas og kollegaene bruker også nettverket sitt til å sjekke om markedet er interessert og om det er plass til et slikt produkt. 

-Vi bruker venner og kjente til å forhøre oss om det kan være interesse for produktet vi tester. Er dette et kvalitetsprodukt som folk faktisk har lyst på? 

Kundens behov i sentrum

Bålstedet er levende opptatt av å tenke på kundens behov. Produkter og løsninger skal reflektere hva kunden trenger til å løse sine problemer. Kvalitet skal alltid være i fokus. 

-Vi skal være stolte av produkter vi selger, og aldri gjemme oss bak produsenter når det gjelder kvalitet. Det er et trangt nåløye å komme igjennom hos oss. Er vi ikke vi 100% fornøyde, så skal ikke produktet ut til kunden, avslutter Thomas.