Frakt & retur
Pakken blir sendt med PostNord og utlevert til ditt nærmeste PostNord utleveringssted. Når pakken sendes fra oss mottar du en sms/epost som du kan spore din forsendelse med. Når pakken har ankommet sitt utleveringssted har du 7 dager på å hente den ut, før den blir sendt i retur. Blir ikke varen avhentet, må kunden betale ny forsendelse av varen eller retur frakt om kjøpet angres. I vår nettbutikk gjelder frakt som kommer opp i kassen. Dette gjelder kun privatpersoner som handler direkte med kort. Det er ikke mulig å legge til varer på en bestilling som har blitt bekreftet og betalt.
Ved bestilling av varer i rest (ikke på lager), vil hele bestillingen sendes samlet når alt er inne.
Svalbard – Vi sender dessverre ikke til Svalbard
Refundering av varer
Kjøpte varer kan refunderes innen 14 dager etter varen ble mottatt. Varer som ble kjøpt på baalstedet.no kan sendes direkte til Bålstedet AS, Hagevegen 1, 2613 Lillehammer. Det må fylles ut angrerettskjema ved angring på kjøp. Det aksepteres kun ubrukte varer med original merkelapp og emballasje. Retur betales av kjøper. Retur belastes kjøper ved uavhentet pakke.
For å gjøre returprosessen enklere anbefaler vi følgende trinn:
- Ta kontakt med oss igjennom kontaktskjema.
- Du vil da motta svar fra kundeservice med informasjon
- Pakk varen tilbake i originalemballasje og adresser denne
Tilbakebetalingsprosess
Vi vil gjennomføre tilbakebetalingen via samme betalingsmetode som du valgte for ditt kjøp. Eksempel: Hvis du har betalt med kredittkort vil vi refundere balansen til kredittkortet ditt. Tilbakebetalingen skjer innen maks. 14 kalenderdager etter mottak av returnerte varer.
Garanti
Vi har livstidsgaranti på alle Solo stove produkter. På andre produkter gjelder vanlig 2 års garanti.
Vi refunderer utgiftene til returporto hvis klagen tas til følge.
Transportskader
Mottar du som kunde en vare fra Bålstedet med transportskader må du gjøre følgene:
1. Gi beskjed til speditør (Postnord). Ikke signer fraktbrevet for mottagelse. Du må ikke ta imot varen dersom den har skader på emballasjen. Meld fra om minste skade. Er skade oppdaget etter varen er uthentet, gi allikevel speditør beskjed snarest mulig (innen 24 timer etter uthenting)
2. Kontakt Bålstedet snarest på post@baalstedet.no eller ring oss 55 70 51 40 (senest innen 7 dager etter uthenting av vare)
3. Har du ikke varslet speditør ved uthenting, så kan vi ikke garantere for erstatning.